31.10.13

Перевірка Чутівської школи державною інспекцією навчальних закладів МОН України.

Останнім часом активно обговорюється питання перевірок державною інспекцією навчальних закладів Міністерства освіти і науки України, які були організовані в різних регіонах України. Мені як директору найбільшої в районі школи також довелось «на власній шкурі» відчути діяльність інспекторів цієї структури. Після перевірки Харківської області освітяни Полтавщини, враховуючи результати з сусіднього регіону та за дорученням органів управління освітою ретельно готувалися до даної перевірки. Не знаючи конкретну мету перевірки, прийшлось ліквідовувати «хвости» по всіх напрямках – від діловодства до охорони праці. Лише за день до приїзду інспекції випадково натрапив в Інтернеті на Типову програму комплексної перевірки загальноосвітнього навчального закладу, яка затверджена наказом Державної інспекції навчальних закладів України від 04 липня 2012 року №27-а.  По деяким питанням вона дуже допомогла. Забігаючи наперед скажу, що інспектори під час перевірки в основному керувалися нею.
     Останні два тижні перед початком перевірки відділ освіти провів дві наради директорів навчальних закладів району, у школі було організовано кілька нарад з педагогічним колективом. Враховуючи невтішні відомості з Харківської області, шкільні приміщення у вихідні дні були очищені від друкованих навчальних посібників, які не входять до Переліку, затвердженого МОН на початку навчального року. Для перестраховки з школи було вивезено навіть засоби навчання, які використовуються ще за радянських часів, або самостійно виготовлені. Для пояснення ситуації були проведені збори з учнями та батьками на яких обговорені нормативні документи МОН про використання грифованої навчальної літератури.
    Перед перевіркою Головним управлінням Полтавської ОДА були визначені та погоджено кілька районів в яких буде здійснюватись перевірка. Але представники інспекції «зхитрували» - делегація яка прибула в область розділилася на кілька груп. Два представника спільно з спеціалістами  ГУОН в Полтавській області поїхали у наш район (плановий), інші поїхали в райони де їх не чекали. Зрозуміло для керівників шкіл та відділів освіти з цих районів був «невеликий» шок. Дехто навіть намагався не пускати інспекцію, адже вони згідно законодавства не були повідомлені про це за 10 днів. Але ГУОН в Полтавській області пояснило, що інспектується область, а не окремі райони.
    У нашому районі за день перевірки інспектори встигли перевірити РМК, відділ освіти та три школи.  Під час спілкування зі мною, як керівником школи, інспекцію цікавили слідуючі питання: організація діловодства у школі згідно нової Типової інструкції з діловодства (книги реєстрації наказів, номенклатура справ, накази по школі, книга обліку руху учнів, алфавітна книга, книги обліку документів про освіту, класні журнали, журнали гуртків, факультативів та ін..), наявність наказу по школі «Про перелік навчальної літератури, яка буде використовуватися  у школі у 2013-2014 навчальному році» та наявність відповідних наказів МОН, ГУОН, відділу освіти. Інспектори пройшлися по класним кімнатам і кабінетам, переглянули професійні папки у вчителів, були задоволені наявністю в них всієї нормативної бази щодо використання друкованої літератури в навчальному році. Під час уроку просили у дітей покласти на парти всі підручники та посібники, які були сьогодні у портфелях, аналогічне питання було навіть до учнів на подвір’ї школи, які переходили на навчання в інший корпус. Також інспектор спілкувався з дітьми, розпитував про додаткові посібники, які використовуються вчителями на уроках.
    Завдяки хорошій підготовчій роботі (протягом двох тижнів), чітким розпорядчим діям, перевірка пройшла в нормальній обстановці, інспектори не виявили грубих порушень нормативних документів у школі. Найбільшим порушенням було те, що централізовано відділом освіти було закуплено для шкіл району бланки класних журналів та іншої шкільної документації видавництва «Ранок», які не мали відповідного сертифікату МОН.
    Зрозуміло, що підготовка до даної перевірки забрало чимало нервів,  робочого і особистого часу, але є в цьому і позитив – вся школа була приведена до норми – впорядкована шкільна документація, прибрано у шафах та лаборантських, систематизовано вся навчальна література та підготовлено зайве до списання. Просто ми дещо відвикли від міністерських перевірок, які в радянській школі були систематичними. Також хотілося, щоб інспектування планувалися по напрямкам на рік та надавався чіткий перелік питань для перевірки, тоді керівникам шкіл було б легше до них підготуватися.

Немає коментарів:

Дописати коментар