26.06.14

Звіт директора Чутівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Соколова І.В. про свою діяльність на посаді протягом 2013-2014 навчального року.


                                                                                        
    Шановні присутні! Завершується 2013-2014 навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом цього навчального року.
     На цих загальних зборах, які проводяться з метою заслуховування звіту директора школи вже восьмий рік, ми будемо керуватися Примірним положенням про порядок звітування керівників загальноосвітніх навчальних закладів перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування школи, щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке було затверджено наказом міністра освіти і науки України у 2007 році.
     Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувався Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу школи та керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1.     Загальна інформація про школу.

     Чутівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів є колективною власністю Чутівської районної ради Полтавської області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Чутівської РДА, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1968 року, земельна ділянка, яка належить школі має площу 2,5 га.  У 2013-2014 навчальному році працювало 49 педагогічних працівника та 24 працівника з числа обслуговуючого персоналу – всього 73 працівника.  Навчання завершило 548 учнів у 27 класокомплектах, середня наповнюваність класів становить 20,3 учня. Три перші класи школи здобували освіту на базі дошкільних закладів «Веселка» та «Світанок». 

2.     Кадрове забезпечення.

      У 2013-2014 навчальному році штатними працівниками Чутівська школа була забезпечена на 100% згідно штатного розспису затвердженого начальником відділу освіти молоді та спорту Чутівської РДА. У зв’язку з економією коштів залишається проблематичним введення у нашій школі додаткових посад передбачених Типовими штатними розписами, затвердженими наказом міністерства освіти ще у 2010 році. Для нашої школи це: 0,5 ставки заступника директора школи з виховної роботи, 1 ставка керівника гуртка, 0,5 ставки керівника гуртка військово-патріотичного напрямку, 1 ставка соціального педагога, 1 ставка інженера-електроніка, 1 ставка інженера з охорони праці, 1 ставка електромонтера. Всього 6 ставок! Ці працівники значно б покращили окремі ділянки роботи школи. Зрозуміло дані обов’язки безкоштовно виконують інші працівники школи, але це не правильно і не ефективно.
    Розстановка педагогів здійснюється адміністрацією школи відповідно до кваліфікації педпрацівників, але останнім часом враховуємо ефективність та результативність роботи педагогів. Також не відкидаємо і думку батьків про якість освітніх послуг, які надає той чи інший учитель. Адміністрація школи приділяє велику увагу вмінню педагогів користуватись комп’ютерною технікою у своїй роботі та при підготовці до уроків. Минулого літа ми отримали новий кабінет фізики вартістю більше 400 тис. грн., мультимедійне обладнання якого експлуатували не тільки вчителі фізики. Це дороговартісне обладнання не повинне простоювати. а максимально експлуатуватися під час навчально-виховного процесу.
       По якісному складу педагогічних працівників наша школа є одним з лідерів у районі. Всі (51 педагог) мають вищу педагогічну освіту, більша частина  педколективу, а це 32 учителя має вищу кваліфікаційну категорію та звання, що говорить про значний потенціал нашого колективу. Першу кваліфікаційну категорію мають 9 учителів, другу - 4 , спеціалістів – 6. Значна кількість педагогів мають звання: «Старший учитель» - 15, «Учитель методист» - 8.  Середній педагогічний стаж учителів по школі на кінець навчального року становить 24 роки (минулий рік цей показник становив 26 років). Середній вік педагогів – 46 років, обслуговуючого персоналу – 44 роки.
     Всього за минулий рік навчальний план Чутівської школи містив 770 години предметів інваріантної та варіативної частини, курсів за вибором та факультативів, що на 7 годин більше ніж показник минулого року. Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становило 16 год. що на 2,1 год менше ніж минулий рік. 
    
Методична робота.

    Вже не один рік педколектив працює над проблемою «Формування самоосвітньої компетентності в процесі навчання і виховання». Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яка працює на базі шкільного методичного кабінету.
     За активної участі та співпраці досвідчених педагогів з адміністрацією школи проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо.
     Педагоги школи йдуть в ногу з життям. Адміністрація школи наполегливо працює над тим, щоб з кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджувало все більше і більше педагогів школи. Враховуючи напрацювання колективу у сфері впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес, дирекція школи на педагогічній раді буде ініціювати зміну науково-методичної проблеми школи над якою ми будемо працювати з наступного навчального року. 
       У 2013-2014 навчальному році адміністрація школи організувала атестацію педагогічних працівників. Атестувалося 13 учителів школи. За результатами атестації десятьом педагогам підтверджено кв. категорію «Спеціаліст вищої категорії», трьом підтверджено, а двом присвоєно звання «Учитель-методист», трьом підтверджено, а одному присвоєно звання «Старший учитель», одному присвоєно, а одному вчителю підтверджено кв. категорію «Спеціаліст першої категорії», одному присвоєно кв. категорію «спеціаліст другої категорії»  Адміністрація школи протягом року вивчала роботу цих вчителів, сприяла їхній участі у ярмарці педтехнологій, та проведенню семінарів. Учителі школи активно залучаються до роботи у районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо. Так, на базі Чутівської школи у навчальному році було організовано та проведено 9 районних семінарів де наші учителі показали свою майстерність, здобутки та поділилися досвідом з колегами з інших шкіл.
     Цей навчальний рік став найуспішнішим для нашого колективу, що стосується участі у районному та обласному етапі всеукраїнського Конкурсу «Учитель року-2014». Відразу четверо педагогів нашої школи стали переможцями у своїх номінаціях у районному етапі: Гуля В.М. – у номінації «Початкове навчання», Гезей А.М. – у номінації «Трудове навчання», Ситник В.М. – у номінації «Світова література», Соколов І.В. – у номінації «Директор школи», лише одна номінація дісталася вчителю з іншої школи. Захищаючи честь Чутівського району,  директор школи взяв участь у обласному етапі конкурсу «Учитель року-2014». Після місячної підготовки, двох етапів конкурсу, які містили чотири конкурсні дні, за підсумками журі керівник нашого навчального закладу став лауреатом у номінації «Директор школи» тобто у п’ятірці найкращих директорів шкіл області (поряд з директорами Кременчука, Полтави, Комсомольська, Мирогорода). Цей конкурс став поштовхом, стимулом до співпраці з Полтавським інститутом післядипломної освіти. Після моєї пропозиції, кафедра менеджменту освіти інституту розпочала роботу по створенню асоціації керівників шкіл Полтавської області, в яку я ввійшов та включився в активну роботу.
     У 2013-2014 навчальному році на районну ярмарку педагогічних технологій було представлено 12 якісних розробок учителів по проблемах, над якими вони працюють. Цього року відбувся районний конкурс педагогічних презентацій у якому взяли участь 18 педагогів школи.
     Матеріали про діяльність наших вчителів, фотозвіти та відеофрагменти їх уроків та інших заходів систематично знаходять своє відображення на веб-сайті Чутівської школи, який ведеться директором школи за участю педагога-організатора та учнів школи.    
     Адміністрація школи приділяє велику увагу популяризації напрацювань педагогів школи у фахових виданнях, спеціалізованих веб-сайтах.
     Діяльність директора школи є відкритою. Прикладом для наслідування педагогами школи повинен стати інтернет-блог директора школи, який на сьогодні є одним з найвідвідуваніших  блогів керівників шкіл в Україні. Посилання на нього є на шкільному сайті і його може переглянути кожний. До речі звіт директора школи також буде там розміщений. Блог – це веб-портфоліо педагога. Туди можна заносити всю інформацію, що стосується педагогічної діяльності – і вона стане доступною будь-коли. З нового навчального року створення веб-портфоліо у вигляді блогів буде одним з завдань для кожного вчителя школи в рамках реалізації нової проблеми навчального закладу.
    У лютому місяці пройшов курси підвищення кваліфікації директорів шкіл при ПОІППО. На них з великим задоволенням спілкувався по фаховим питанням з колегами з інших шкіл області, спеціалістами інституту. Приємно, що завдяки розробкам, напрацюванням у сфері інформаційних технологій Чутівську школу і її директора шанують в області.
    Наказом департаменту освіти і науки Полтавської ОДА директор школи був включений у постійно діючу обласну комісію для розгляду пропозицій щодо внесення імен педагогічних і науково-педагогічних працівників до Книги педагогічної слави України, засідання якої відбулося 14 квітня.
    Протягом навчального року з метою запозичення досвіду директор школи відвідав кілька навчальних закладів м. Полтави, м. Комсомольск, с.м.т. Котельва. Взяв участь у обласній науково-практичній конференції директорів шкіл. 
    21 червня директор школи у складі делегації Чутівського району відвідав Новосанжарський район з метою ознайомлення з роботою двох освітніх закладів, відділу освіти та їх співпрацею з місцевою владою.
     
3.     Навчальна діяльність учнів.

     Протягом 2013-2014 навчального року, робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2012 року до першого класу були залучені всі діти, які не мали протипоказань по здоровю і яким виповнилось 6 років, а це 64 учні. Було сформовано 3 перші класи, хоча на наступний навчальний рік ми плануємо сформувати 4 перші класи згідно 89 поданих заяв. Внаслідок цього виникає проблема розміщення додаткового першого класу на базі дошкільних навчальних закладів, які й так переповнені. Селищна рада, яка є утримувачем цих закладів, до цього часу не відмовляла школі розміщувати перші класи у дитячих садках, але з появою ще одного класу це питання залишається відкритим.
    Адміністрація школа активно сприяє участі учнів школи у міжнародних інтерактивних учнівських конкурсах. Для ефективної організації цих конкурсів призначені шкільні координатори з числа учителів відповідного фаху. Кількісні результати участі учнів нашої школи цього навчального року:
«Мультитест» (укр..мова. укр..літ. математика, англ..мова, історія) - 247 учасників
«Кенгуру» - 130 учасників;
«Колосок» - 90 учасників;
«Веселий колосок» - 87 учасників;
«Русский медвежонок» - 40 учасників;
«Левеня» - 37 учасників;
 «Грінвіч» - 42 учасників;
«Бобер» - 24 учасників.
«Лелека» - 19 учасників
«Юніор» - 54 учасників
        Всього 770 учасника, що на 27 учасників більше ніж минулого року.
    Дирекція школи велику увагу приділяє організації роботи у школі з обдарованими дітьми, як основному показнику навчально-виховної діяльності, а тому кожного року у цьому напрямку наш навчальний заклад є лідером у районі На цьогорічний районний конкурс-захист МАН було подано 11 робіт, 5 із них стали призерами. Велика заслуга в цьому вчителів, які готували дітей до конкурсу, рецензували наукові роботи.
      Досить хороші показники участі наших школярів у районних предметних олімпіадах.  115 кращі учні нашої школи брали участь у цих конкурсах. З них стали призерами 56 учнів. Учасників обласних олімпіад – 9.
      Дирекція школи значну увагу приділяє якості навчальної діяльності педагогів – це основа роботи навчального закладу. Від ефективності організації та управління навчально-виховним процесом у школі залежить і успішність учнів. Порівняно з минулим роком вона помітно зросла. З 486 учнів 2-11 класів, які підлягають оцінюванню,  високий рівень показали 52 учнів (11%), достатній – 206 учнів (41,5%), середній рівень – 226 учні (47 %), початковий рівень – 2 учнів (0,5%). Троє випускників 11-го класу отримали золоту медаль за високі досягнення у навчанні, а один – срібну медаль.

4.     Виховна та позакласна робота.

     Адміністрація школи, вчителі глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому дирекція школи визначила пріоритетні питання у виховній роботі школи, це: забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації.
       Надзвичайно активну участь наша школа взяла у районних і обласних виховних заходах: 
·        День селища.
·        Участь у заході до річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників.
·        Свято до Дня працівників освіти.
·        Районні новорічні свята.
·        Свято до Дня збройних сил України.
·        День Перемоги.
·        Заходи пам’яті жертв Голодомору.
·        Захід до річниці виведення радянських військ з Афганістану.
·        День Довкілля.
·        Районні заходи, конкурси для дітей з обмеженими фізичними можливостями «Джерело надії», «Повір у себе»
·        Численні конкурси малюнків: «Красуйся селище моє», «Податки очима дітей», «Зупинимо СНІД доки він не зупинив нас», та інші.
·        Районний огляд команд КВК (1 місце, учасники зонального конкурсу)
·        Районний фестиваль «Крила надії».
·        Фестиваль «Крила надії».
·        Обласний конкурс худ. самодіяльності «Веселка» (призер у номінації «декламаторське мистецтво»)
·        Районні спортивно-патріотичні змагання «Зірниця» (1 місце, учасники обласних змагань – 5 місце).
·        Районний конкурс екологічних агітбригад (1 місце).
·        обласне культурно-мистецьке свято «Маріїна долина»;
    Працюючи над виховною проблемою «Формування ключових соціально-позиційних компетенцій школярів у процесі виховання», адміністрація школи організовує тісну співпрацю і взаємодію з іншими закладами та установами з метою поглиблення та удосконалення виховної роботи з учнями. Протягом року організовано спільні заходи з районним будинком дитячої та юнацької творчості, районною бібліотекою, музичною школою, лікарями Чутівської ЦРЛ, райвійськкоматом, центром зайнятості, управлінням юстиції, районним відділом МНС, численні зустрічі з працівниками райвідділу міліції з питань профілактики правопорушень, попередження дитячого травматизму на автошляхах.
     Протягом року адміністрацією школи заплановано та проведено предметні та виховні тижні, місячники. Результати участі у цих заходах відображені у відповідних наказах.
      Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У школі діє система самоврядування «Шкільний парламент». Члени парламенту тісно співпрацюють з керівництвом школи, допомагають у роботі: слідкують за чергуванням учнів, роблять рейди-перевірки класних куточків, санітарного стану класних кімнат, явки учнів на перший урок, організовують вечори відпочинку, допомагають у проведенні спортивних заходів. У листопаді місяці за ініціативою дирекції була організована екологічна акція по збору макулатури. Кошти від реалізації вторинної сировини витрачені для проведення шкільних новорічних заходів та закупівлі учням школи солодких подарунків.
       За допомогою активістів парламенту під керівництвом адміністрації школи, педагога-організатора, учителів, класних керівників були організовані традиційні масові шкільні заходи:
1.     Свято Першого та Останнього дзвоника.
2.     Посвята у козачата (2-3 класи)
3.     Шкільний конкурс КВК.
4.     «Нумо, хлопці!».
5.     «Нумо, дівчата!».
6.     Вечір до дня Святого Валентина «На крилах любові».
7.     «Посвята у старшокласники».
8.     Новорічні свята,
9.     «Останній бал Наталки»,
10.                      Випускний бал.
     Приємно, що на ці шкільні заходи приходить значна кількість глядачів: учнів їх батьків, випускників минулих років, жителів селища. Також організовувалися численні шкільні дискотеки самими учнями з використання шкільної звукопідсилюючої техніки і світлового обладнання. Дозвілля дітей у вечірній час було організоване згідно можливостей школи та на високому рівні.    
     Згідно річного плану, щопонеділка організовуються та проводяться загальношкільні лінійки, де учні звітувалися за стан чергування по школі, проведену роботу, проводили пізнавальні «хвилинки». Дирекція нагороджує грамотами і цінними подарунками кращих учнів. Підсумок роботи шкільного самоврядування, звіти про проведені заходи систематично висвітлювалися на шкільному веб-сайті.
    
5.     Правовиховна робота.

       Протягом навчального року адміністрація школи зосередила свої зусилля на пошуках таких форм і методів виховного процесу, які б забезпечували об’єднання зусиль педагогів і ініціативи дітей, спільні дії сім’ї, громадськості, спрямованих на попередження правопорушень серед підлітків та учнівської молоді. Кожного навчального року правовиховна робота школи є на особливому контролі у директора та здійснюється за трьома напрямками:
- правоосвітницька робота з учнями;
- правова освіта батьків;
- профілактика правопорушень.
      З 2010 року на обліку в кримінальній міліції учнів школи немає, на внутрішкільному обліку знаходиться 8 учнів.
      У школі протягом 2013-2014 навчального року було організовано такі форми правового навчання і виховання:
- місячник правових знань (жовтень-листопад)
- тематичні загальношкільні лінійки та класні години на правову тематику,
- зустрічі з начальником районного відділу юстиції
- виставки малюнків.
- бесіди на правову тематику.
- анкетування,
- зустрічі, бесіди, круглі столи з працівниками правоохоронних органів
- уроки, конкурси з правознавства.
- індивідуальні бесіди дирекції школи з важковиховуваними учнями.
- відвідування проблемних сімей вдома.
       Практичним психологом школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. Для контролю за дітьми з групи ризику та з неблагополучних сімей складено відповідні списки (покласно та загальношкільні). Класні керівники тримають на контролі питання поведінки, зайнятості у вільний час учнів «проблемного контингенту»: складають акти обстежень матеріально-побутових умов, акти відвідування учнів за місцем проживання, ведуть щоденник психолого-педагогічних спостережень.  Кожного року спостерігається зменшення кількості випадків протиправної поведінки неповнолітнії. Це досягається за рахунок постійної профілактичної роботи у школі, співпраці з органами внутрішніх справ, комісією у справах неповнолітніх при Чутівській РДА.

6.     Соціальний захист дітей.

     Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством та є на особливому контролі у дирекції школи. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
-         учнів-сиріт та позбавлених батьківського піклування -1
-         діти-інваліди – 9
-         учнів з малозабезпечених сімей – 38
-         учнів з неповних сімей – 132
-         учнів з багатодітних сімей – 57
-         діти-напівсироти – 22
     Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у таких заходах: районний та обласний фестиваль «Повір у себе» (учені школи стали лауреатами обласного конкурсу та нагороджені дипломами і цінними подарунками), участь у новорічних заходах з подарунками, безкоштовне відвідування вистав у РБК, подарунки до нового навчального року за кошти центру соціальних служб для молоді. Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей та діти позбавлені батьківського піклування, сироти щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні. З опікунами дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування підтримується постійний зв'язок класних керівників, практичного психолога, дирекції школи.

7.     Профорієнтаційна робота.

    Професійна підготовка молоді починається ще у шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційну роботу адміністрація школи здійснює під час навчально-виховного процесу: організація виховання трудових навичок у школярів під час прибирання шкільного подвір’я, класних кімнат, участь у Дні довкілля, розширення знань про професії на уроках, а також під час навчальних екскурсій та позакласних заходів, співпраця з районним центром зайнятості. З учнями школи проводять ознайомлюючи бесіди представники навчальних закладів м. Полтави та м. Харкова.
      Профорієнтаційна робота з учнями, високий рівень підготовки старшокласників свідчить про те, що кожного року випускники школи в основному працевлаштовані.  Так з 57 випускників 9 класів 2013 року всі працевлаштовані: 30 учнів пішло до 10 класу нашої школи, 8 – коледжі, 2 - ліцеї 17 – ПТУ. Серед 36 випускників 11-х класів 24 вступило до ВУЗів, 10 - у коледжі, 2 - у ПТУ. Як бачимо серед випускників стає популярною середня спеціальна освіта.

8.     Співпраця з батьками.

      Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому керівництво школи та педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому повинні брати активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень, складають картки відвідування, акти обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. Ці матеріали періодично перевіряються адміністрацією школи та приймаються відповідні рішення. У деяких випадках матеріали направляються для реагування у районні соціальні служби.
      Дуже велика допомога батьківських комітетів школи здійснюється по організації ремонтів класних кімнат та залучення для цього благодійних коштів. Щорічно досить багато залучається батьківських коштів та робочих рук на підготовку класних кімнат до нового навчального року. Цього року, у звязку з відсутністю бюджетного фінансування на ремонти школи, дирекція вийшла до батьківського колективу з проханням залучити благодійні кошти на ремонти приміщень школи загального користування. Був обраний актив батьківської громади, який розпочав свою роботі зі створення громадської організації-благодійного фонду. Завдяки ініціативі та зусиллям батьків було залучено кошти на поточні ремонти, а також піднято питання перед Чутівською РДА про частковий ремонт шкільних туалетів, на які обіцяно вілітку виділити близько 40000 грн. коштів. Паралельно школою вирішено питання залучення благодійних коштів та коштів спец. рахунку для закупівлі метеріалів для заміни підлоги їдальні школи, закупівлі інструменту для робітника по обслуговуванню, ремонту холодильного обладнання харчоблоку. Батьківською громадою вже передано школі частина господарчих матеріалів та матеріалів для ремонту на суму 5900 грн. на які складено акти та оприбутковано їх по централізованій бухгалтерії. Інша частина матеріалів для завершення поточних ремонтів буде передана пізніше. Всі матеріали використовуються за призначенням згідно норм, жодна копійка благодійних коштів не буде витрачена марно. Хочеться подякувати батьківській громаді на чолі з Рябоконь Мариною Анатоліївною за неоціненну допомогу школі. Незважаючи на зайнятість на основній роботі Марина Анатоліївна щоденно буває у школі, спілкується з директором, особисто закупляє і підвозить матеріали, контролює їх витрачання. Тільки спільними зусиллями громади, розумінням того, що все це робиться не для когось, а для наших дітей можна змінити школу. І коли кожен з батьків, працівників прикладе хоч трохи зусиль – за кілька років ми зможемо повністю відремонтувати та оздобити приміщення, комунікації і наш навчальний заклад стане сучасним, естетичним, затишним, зручним і безпечним для дітей.

9.     Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

      Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний кабінет. На наступний навчальний рік батьківська громада повністю його забезпечила медикаментами першої допомоги на суму 2490 грн.. Медична сестра школи організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань, контролюють санітарно-гігієнічний стан та слідкують за організацією приготування страв у їдальні. Батьки потурбувалися, щоб на наступний рік школа була повністю забезпечена миючими, дезінфікуючими матеріалами для харчоблоку і туалетів – ці матеріали закуплені, передані школі і оприбутковані по бухгалтерії. Продовжує працювати кабінет стоматолога, де працює лікар та медсестра Чутівської ЦРЛ по обслуговуванню дітей не тільки школи, а й району. Щорічно весною і влітку до початку нового навчального року на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Адміністрація школи співпрцюючи з Чутівською ЦРЛ контролює цей процес. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Чутівської ЦРЛ.  Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд  у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні  огляди два рази на рік. Проходження медичних оглядів, заповнення медичних книжок працівників постійно стоїть на особистому контролі директора школи.
          Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для  раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується кількома нормативними документами. Згідно них дирекція школи щороку організовує процес харчування, чітко розподіляючи обов’язки між відповідальними. Учні 2-4 класів, а також діти пільгових категорій забезпечувалися безоплатним одноразовим харчуванням на суму 6,5 грн. в день. Гаряче харчування  близько 300 учнів 2-11 класів відбувається згідно узгодженого графіку на 1-4 перервах у їдальні школи. Як додаток до денного раціону дітей у школі працює добре обладнаний та наповнений широким асортиментом продукції буфет, який орендує приватний підприємець.
     Цікаво і змістовно організовано цьогорічне оздоровлення молодших школярів у пришкільному таборі «Веселка». Цьому передувала значна підготовча робота: проводилися бесіди з батьками, готувалася необхідна документація, складався кошторис, раціонально розподілялися кошти. Цього року вихованцями табору стали 86 учнів школи, що є аналогічним показником у порівняно з минулим роком. Батьківська доплата становила 150 гривень для початкових класів і пільгових категорій і 240 грн. для інших дітей, хоча це й найбільше в районі, але на мій погляд у питанні оздоровлення дітей повинна бути якість, а не кількість. Крім цього було залучено  близько 1 тисячі гривень спонсорської допомоги. Ця сума враховує не тільки витрати на харчування, але й витрати на культмасову роботу, організацію екскурсій.  З дітьми щодня проводилися  цікаві виховні заходи: уроки рукоділля, конкурси, ігри, спортивні змагання, де розігрувалися призи. Працював туристичний загін, де діти навчалися розпалювати багаття, ставити намет, користуватись спальним мішком. Вихованці табору відвідують річку, щоденно вживають свіжі овочі та фрукти, раціон доповнюють солодощі.  Дивує позиція деяких батьків, які не бажають віддавати свою дитину до оздоровчого табору, де вона майже місяць буде доглянута, накормлена та задіяна у цікавих колективних розвиваючих заходах.

10.                        Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

       Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу  визначається у діяльності директора школи, як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі на початку навчального року призначається  відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створюється служба з охорони праці, сплановуються першочергові заходи.
      На початку навчального року,  напередодні канікул та святкових днів організовується проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено два куточки з безпеки життєдіяльності. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на оперативних нарадах. Проведено зустрічі з начальником відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чутівському та Котелевському районах Сліпченком Ю.М., який провів аналіз стану травматизму невиробничого характеру та розповів про його соціально-економічні наслідки, провідним інспектором  Чутівського районного сектору УДСНС Качалою В.В., який ознайомив присутніх на зустрічі з причинами виникнення факторів середовища життєдіяльності, небезпечних для життя і здоров’я людини,  наголосив на правилах безпеки під час виявлення вибухово-небезпечних предметів часів Великої Вітчизняної війни.
       Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом з тим залишаються високими показники  травматизму дітей під час навчально-виховного процесу та, особливо, у побуті. Протягом навчального року трапилось 3 випадки травмування учнів у школі. Найбільш травмонебезпечними залишаються уроки фізичного виховання. В школі розроблено низку заходів, щодо попередження  травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями та учнями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи з метою недопущення виникнення травм у майбутньому. Але основна причина великої кількості травм полягає у неякісному харчуванні дітей і як наслідок зниження міцності кісток та поганим здоров’ям дітей. При незначному падінні чи легкому забої трапляються черепно-мозкові травми, перелами кісток, що раніше не спостерігалося.

11.                        Співпраця з профспілкою.

   У зв’язку з перебуванням у відпустці по догляду за дитиною голови Яни Вікторівни, ці обов’язки виконує її заступник Овчаренко Ірина Петрівна. Профспілковий комітет незалежної профспілки спільно з адміністрацією школи протягом року організовував на хорошому рівні різноманітні заходи у колективі: екскурсію, свята, вітання іменинників та ювілярів, фінансову допомогу колегам Але останнім часом спостерігаються деякі негативні моменти відсторонення деяких працівників школи від життя колективу – вони не хочуть брати участь у профспілкових святах, малоактивні у громадських дорученнях, тощо. Авторитету і поваги відособлене перебування у школі їм не додає. Та й думка у адміністрації школи про них формується зовсім інша. Потрібно самим для себе створювати позитивні враження у житті, бути активнішими і не чекати, що хтось прийде і зробить свято. Як керівник великого колективу, я завжди сприяю роботі профспілки, організації колективних заходів і сам у них беру активну участь. І не тільки на шкільному рівні. Я завжди активний у організації заходів для освітян району. Мною знято багато фото і відеоматеріалів про життя колективу, директорського корпусу, їх люб’язно надаю бажаючим. Пам’ять про найкращі події нашого життя повинна обов’язково залишатися.
     
14.                       Фінансово-господарська діяльність.

      Будівля школи прийнята в експлуатацію 46 років назад. Але незважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам школи.
         Завдяки утепленню та використанню енергозберігаючих технологій вже другу зиму ми мали температуру приміщень не нижчу за норму, а це перш за все здоровя дітей та працівників.
     Централізованою бухгалтерією відділу освіти планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування та списання немає.  
    Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Подвір’я школи доглядається учнями, обслуговуючим персоналом, на квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються школярами, своєчасно обрізуються дерева, кущі. Організовується скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи. Підтримується у належному робочому стані каналізаційні мережі та колодязі. Систематично асенізаційним автомобілем госпгрупи відділу освіти відкачуються та вивозяться нечистоти. 
    Зараз по школі тривають поточні ремонти на які залучаються благодійні кошти, а також кошти спец рахунку. Дуже проблематичною залишається проплата коштів держказначейством, лише нещодавно було проплачені рахунки майже річної давності.
    Батьківські колективи все більше переконуються, що витрачати щорічно кошти на незначні ремонти класних кімнат неефективно. Деякі класи фінансують повноцінний капітальний ремонт з заміною дверей, електрообладнання, встановленням підвісної стелі, панелей, прокладанням лінолеуму. Ці заходи дадуть змогу зовсім не витрачатись у наступні роки, відбувшись лише притиранням обладнання від пилу і як наслідок діти навчаються у цивілізованих сучасних умовах.
   Без допомоги спонсорів, а особливо батьків наших учнів нам у майбутньому не обійтись. У цьому питанні ми будемо продовжувати співпрацю з батьківською громадою та батьківським благодійним фондом.

15.                       Управлінська діяльність.

   Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
     У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Використовуючи постійне підключення до мережі Інтернет, стало можливим користуватися матеріалами сайтів  Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами. 
      Контроль  - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією  використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, іншої шкільної документації, тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Статистика говорить сама за себе: протягом 2013-2014 навчального року видано по школі 420 наказів (навчально-виховних, кадрових, фінансових, оформлено та підписано 190 вихідних документів у різні інстанції, складено та обліковано 25 актів по школі, підписано 6 договорів.
      Начальний рік пройшов у напруженій роботі, був насичений різноманітними заходами і хорошими результатами. Ми всі працювали злагоджено, продуктивно.
Хочу побажати колегам – хорошого відпочинку, обслуговуючому персоналу – якісного завершення ремонтів, батькам - наснаги у вихованні дітей, а всім - миру і спокою на нашій землі.

Дякую за увагу!

Немає коментарів:

Дописати коментар